Table of Contents
Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Met een tool als Ahrefs kun je “spieken” in het backlinkprofiel van je concurrenten, om te ontdekken welke websites naar hun content verwijzen. Als jij vervolgens een nóg beter stuk content rondom dit onderwerp hebt geschreven, kun je die websites benaderen om te vragen of ze ook naar jouw informatie willen verwijzen.
Elke branche heeft wel actieve die schrijven of producten of diensten zoals jij aanbiedt. Een laagdrempelige manier om aan backlinks te komen, is door deze mensen te benaderen en ze vragen om jouw aanbod te recenseren. Het kost je een gratis versie van je product of dienst, maar als je in ruil daarvoor een gepubliceerde recensie met link naar jouw site terug krijgt is dat de investering zeker waard.
Een effectieve linkbuilding strategie is namelijk om Idealiter zoek je hiervoor websites met een vergelijkbaar onderwerp als die van jou, maar zonder dat jullie directe concurrenten van elkaar zijn. Denk nog eens terug aan die lokale voetbalclub en de fysiotherapie praktijk. De fysiotherapeut kan voor die voetbalclub een artikel schrijven met de beste tips om voor een wedstrijd je spieren los te maken - seo linkbuilding tips.
Een . Als ondernemer heb je die tijd misschien helemaal niet. In dat geval kan je linkbuilding uitbesteden voor jou de juiste aanpak zijn. Met de juiste partij profiteer je bovendien van de reeds opgedane ervaring met het in elkaar timmeren van een . Waarom zou je immers het wiel opnieuw uitvinden wanneer je ook kunt kiezen voor ervaren linkbuilders? We hebben een hele SEO kennisbank voor je.
Google gebruikt meer dan 200 factoren bij het rangschikken van pagina’s - serviço de linkbuilding. De belangrijkste factor is ook in 2022 nog steeds de vanaf andere websites . Google ziet een link van een website naar een andere website namelijk als een blijk van waardering en vertrouwen. Als meerdere websites naar een pagina linken dan is het waarschijnlijker dat deze goed vindbaar is in zoekmachines.
Erg belangrijk. Maar er komt veel kijken bij het verkrijgen van links - handleiding linkbuilding. In deze gids leggen we de belangrijkste principes uit, waaronder: Waarom links belangrijk zijn voor zoekmachines als Google Waarom sommige links beter zijn dan andere Wat meer links naar een website doet met de posities in Google Op wat voor manieren je aan links kunt komen Welke risico’s er zijn Na het lezen van deze gids ben je goed voorbereid om op een verantwoorde manier meer links naar je website te (laten) plaatsen.
Linkbuilding is het actief verkrijgen van waardevolle links op websites van derden die naar een pagina op jouw website verwijzen. Het doel van linkbuilding is om door zoekmachines als autoriteit beschouwd te worden en daardoor hogere posities te krijgen voor de zoektermen die op die pagina worden gebruikt. Maar wat is een waardevolle link? De waarde van een link wordt bepaald door vele verschillende factoren, maar de belangrijkste zijn relevantie en autoriteit: Als de link op een website staat die over hetzelfde onderwerp als die van jou gaat, noemen we dat relevant.
Zeker voor concurrerende zoektermen zijn de links naar een pagina vaak doorslaggevend. Als de optimalisatie voor zoekmachines op de eigen website plaatsvindt noemen we dit on-page SEO. Als de optimalisatie plaatsvindt op andere websites dan noemen we dit off-page SEO. Het verkrijgen van links op andere websites die verwijzen naar je eigen website is veruit de belangrijkste vorm van off-page SEO.
Maar daarom dus ook het meest waardevol. In de jaren ’90 begon het internet hard te groeien. Daardoor groeiden ook het aantal websites die dit steeds verder uitbreidende web van pagina’s doorzoekbaar maakten: zoekmachines. De eerste zoekmachines keken vooral naar de woorden die op een webpagina stonden. Hoe vaker het zoekwoord voorkwam, hoe relevanter.
Als andere prominente websites over een onderwerp naar een pagina linken, dan is dat een goed tekenen dat de informatie van hoge kwaliteit is. Door het internet te doorzoeken op links kwam de zoekmachines van Google erachter welke informatie veel werd aangeraden door online redacteuren. Hierdoor werd de kwaliteit van de zoekresultaten sterk verbeterd en dit is vandaag de dag nog steeds het geval.
We bepalen de relevantie van elke webpagina aan de hand van meer dan 200 criteria en met behulp van verschillende technieken, waaronder ons gepatenteerde Page, Rank™-algoritme. Met dit algoritme analyseren we welke sites waardevolle informatie bevatten door te kijken naar de ‘stemmen’ die ze van andere internetpagina’s hebben gekregen. Naarmate het internet groeit, wordt deze aanpak steeds effectiever, omdat elke nieuwe site een informatiebron is die weer een stem aan andere sites kan geven - linkbuilding voor beginners.
Hoe goed het linkprofiel is hangt af van verschillende factoren. De naam die Google in 1998 bedacht heeft om aan te geven hoe goed een pagina scoort door de inkomende links is - curso de linkbuilding. Hoewel de Page, Rank van een pagina niet meer openbaar is, speelt het nog steeds een grote rol bij het bepalen van de posities.
Hierbij gaat het dus niet alleen om de kwantiteit, maar ook om de kwaliteit van de links. Een link vanaf een nieuwssite als of volkskrant. nl is waardevoller dan vanaf een persoonlijke website over je kat. Hoe meer links een website van andere autoritaire websites krijgt, hoe hoger de autoriteit van deze website wordt.
De meeste advertentie-, blog- of forumreacties en social media websites hebben een nofollow tag op hun uitgaande links staan. Deze links zorgen er dus niet voor dat je beter gevonden wordt in de zoekresultaten (linkbuilding keine gefahr). Wel kunnen mensen je website nog steeds bereiken via deze links, waardoor ze toch waardevol voor je kunnen zijn.
Integendeel. Het is normaal dat je website ook links van deze aard heeft. Daarom dragen nofollow links bij aan iets wat we een natuurlijk linkprofiel noemen. Hoe veelzijdiger de links naar je website, hoe meer Google het vertrouwt. Door het linkprofiel van de concurrenten te bekijken zie je waarom de pagina goed scoort in de zoekmachines op basis van off-page factoren.
Bijvoorbeeld, als een blog naar jouw concurrent linkt, is er dan ook een mogelijkheid dat hij naar jouw website linkt? Niet alle links naar je concurrenten zijn te evenaren, maar het vergelijken van het linkprofiel is een belangrijk onderdeel van iedere linkbuilding campagne. Het linkprofiel van de concurrentie is niet eenvoudig op te zoeken - kwalitatieve linkbuilding.
De theorie hierboven klinkt natuurlijk mooi, maar werkt het ook echt? Hoe goed linkbuilding werkt is sterk afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de kwaliteit van de techniek en content op de website, in verhouding tot concurrerende websites. Vooral bij sterke concurrentie( lees: websites met veel goede links) is het effect meestal pas op langere termijn zichtbaar.
Omdat we privacy respecteren is de naam van de klant en de zoektermen niet in beeld. Het gaat hier wel om belangrijke competitieve zoektermen die daadwerkelijk omzet opleveren en waarvoor je flink zou moeten betalen als je deze kliks via betaalde zoekresultaten moet verkrijgen. De groei van het aantal verwijzende domeinen (links vanaf verschillende websites) (linkbuilding mit rss feeds).
K = duizend. De waarde van het zoekverkeer, gebaseerd op de geschatte kosten per klik in Google Ads. Hoewel linkbuilding een belangrijk onderdeel van SEO is, is het niet het eerste waarmee je begint. Er zijn factoren die noodzakelijk zijn om de links hun “werk” te kunnen laten doen. Zo is er op de eerste plaats een website nodig die voldoende gebruik maakt van SEO-vriendelijke techniek.
Verder is het erg belangrijk dat er een pagina op je website staat die waardevolle, goed geschreven bevat die mensen ook echt willen vinden. Dit noemen we ook wel linkwaardige content. Hoe interessanter jouw pagina is, hoe meer andere websites geneigd zijn naar je te linken. Een pagina optimaliseren voor waarvan je weet dat er kansen zijn (bijvoorbeeld door een zoekwoord onderzoek) vergt minder inspanning dan links sturen naar een pagina met minimale informatie en relevantie voor dat onderwerp.
Voor linkbuilding is dit niet anders. Besef goed wat realistisch is. Met linkbuilding verdien je een positie in Google. Dat is iets anders dan advertentieruimte kopen. Merknamen als LEGO, Nike of Philips voorbijgaan op gelijknamige zoektermen is praktisch onmogelijk. Ook een relevante pagina op Wikipedia met tientallen tot honderden links voorbij gaan wordt een moeilijk verhaal.
Laat daarom eerst uitzoeken of het verschil tussen jouw pagina en die van de concurrenten overbrugbaar is. Je wilt tenslotte niet een strijd beginnen die je niet kunt winnen. Als je weet wat het verschil is tussen jouw website en je concurrenten qua linkprofiel, is het mogelijk om een doel op te stellen voor de te behalen links.
Een link in een artikel op een gerespecteerde website is meer waard dan een net aangemaakte startpagina. Om aan het aantal kwalitatieve links te komen om de concurrentie te verslaan is een linkbuilding strategie nodig. Deze strategie is dat in het teken staat om het eerder vastgestelde doel te behalen.
Dit kan bijvoorbeeld door startpagina’s, bedrijvengidsen, profielen, reacties op blogs en fora, etc. Het werk zit voorin in het vinden van de mogelijkheden en uitzoeken of de link waarde door geeft, zodat je er ook hoger door komt in Google. Links toevoegen aan Facebook, Linked, In en You, Tube is voor direct verkeer een goed idee, maar geeft geen linkwaarde door - wat is linkbuilding.
Het kopen van links betekent dat je een link krijgt als je een tegenprestatie levert. Meestal is dit een geldbedrag, maar kan ook het leveren van een product of dienst zijn. Voorbeelden zijn sponsoring van sportclubs en goede doelen, betaalde blogposts (ook wel advertorials genoemd), productreviews, linkruil (jij linkt naar mij, dan krijg je een link terug), betaalde gastblogs, etc.
De reden hiervoor is omdat Google’s systeem gebouwd is op het analyseren van backlinks. Betalen voor links wordt door Google gezien als een oneerlijk voordeel. Het is voor het algoritme wel lastig te bepalen wanneer er betaald is voor een link. Er zijn manieren om dit op te sporen, maar het beoordelen er van blijft ook vaak handwerk.
Een veelgemaakte fout bij outreach is dat er een standaard mail wordt gestuurd. Hierdoor heeft de ontvanger niet het idee dat je hem of haar serieus neemt - linkbuilding schagen. De kans op een succesvolle link plaatsing naar jouw website is daarom ook klein. Het werkt beter om wat tijd te stoppen in het leren kennen van de website en de mensen erachter.
Het kost meer tijd in het begin, maar het succes is groter. Je kunt stellen dat hoe beter de relatie is die je hebt met een website beheerder, hoe hoger de kans is dat je een link naar je site krijgt. Dit komt omdat hij of zij je genoeg moet vertrouwen en respecteren om een pagina op je site oprecht aan te bevelen.
Bijvoorbeeld een handige rekentool of een heldere uitleg van een begrip. Als een journalist of blogger refereert aan (een stuk van) jouw content, dan het et gebruikelijk om een link te plaatsen naar de bron. Dit wordt vaak gedaan bij onderzoeken, rekenhulpmiddelen, afbeeldingen, etc. Een goede tactiek die past bij deze strategie is gastbloggen.
Dit soort links zijn lastiger te krijgen, maar daarom heel waardevol en lastig te evenaren door concurrenten. Manieren om jouw content bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen zijn nieuwsbrieven, persberichten en plaatsing op social media met de juiste volgers. Dit soort links is lastiger om op aan te sturen en komt vaak neer op goede branding.
Bijvoorbeeld: Als bloggers of journalisten jouw content tegen komen en het hen inspireert om te gebruiken in een eigen artikel Als jouw content veel gedeeld wordt op social media en daarmee zich dus organisch verspreidt Een meisje van 12 die na de dood van haar vader eerlijke wenskaarten verkoopt en daarmee onder meer publicatie in lokale media, de Telegraaf en het AD heeft verdiend Het verkrijgen van links kan op honderden verschillende manieren.
Table of Contents
Latest Posts
Beveiliging Auto
V En S Beveiliging
Linkbuilding Frankrijk
All Categories
Navigation
Latest Posts
Beveiliging Auto
V En S Beveiliging
Linkbuilding Frankrijk